קידום אפליקציות בחנויות גוגל ואפל

קידום אפליקציות בחנויות גוגל ואפל

האפליקציות מהוות כיום חלק בלתי נפרד ברשת האינטרנט. בעבר, פיתוח אפליקציה מוצלחת ויעילה היה הדבר היחיד כמעט שהשפיע על כמות האנשים שבחרו להשתמש באפליקציה, אולם כיום, ישנו היצע רב של אפליקציות שלא פעם נוגעות בתחומים זהים. ההיצע הרב בתחום אפליקציות, יוצר את הצורך לקדם כל אפליקציה בצורה יעילה על מנת שיבחרו דווקא בה על פני אחרות. קידום אפליקציות הוא תחום חדש יחסית ומבחינות מסוימות ניתן לומר שהוא מזכיר קידום אתרים אורגני וזאת מפני שהמטרה בשני המקרים היא להעלות את רמת החשיפה במנוע החיפוש שבו משתמש הגולש. יחד עם זאת, ישנם הבדלים בין קידום אורגני של אתר לבין קידום אפליקציה.

קידום אפליקציה וההבדלים בין החנויות

הגורמים שמשפיעים על ביצועי אפליקציות בחנויות של אפל וגוגל

הפרמטרים שמשפיעים ביותר על ביצועי האפליקציות הן בחנות של אפל והן בחנות של גוגל הם: שם האפליקציה, תיאור האפליקציה בגוגל פליי וכותרות המשנה של האפליקציה באפסטור, עמודים בשפות מקומיות ונפח ההתקנות. באפסטור ניתן למצוא גם שדה של מילות מפתח וניתן למדוד שם את מספר ההתקנות של כל אפליקציה בהתאם לכל מילת מפתח שגולשים מחפשים באמצעותה את האפליקציה. לחיצה והתקנה על האפליקציה מהווים את הפקטורים החשובים והמשמעותיים ביותר לדירוג האפליקציה בחנות. חשוב לדעת שכאשר מדובר על הפקטורים הללו ניתן למצוא כמה נקודות שוני בין החנות של גוגל לחנות של אפל ועל כן, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי המקצוע בכל הנוגע לקידום האפליקציה בהתאם לפקטורים הללו בכל חנות.

ביקורות ודירוגים בקידום אפליקציות

על אף שאין לכם את היכולת לשלוט במה שגולשים כותבים על האפליקציה שלכם, חשוב מאוד שתגיבו לכל גולש אשר מגיב תגובה שלילית כאשר המטרה שלכם היא להעניק לו את הסיוע המתאים ולהבין מדוע הביע את הדעה השלילית על האפליקציה ומה הוא היה מעוניין לראות בעדכון אפליקציה הבא. ברוב האפליקציות כיום ניתן לבקש דירוג מהגולשים וחשוב מאוד לתזמן את בקשת הדירוג לזמן המתאים וזאת בכדי שהמשתמש יזכור לדרג את האפליקציה שלכם וגם ירצה לדרג אותה במקום גבוה.

בתהליך קידום אפליקציות גם חשוב מאוד לבצע מעקב אחר האפליקציה ולבצע בה אופטימיזציה בהתאם לנתונים שונים כגון: מספר כניסות גבוה ולעומתו מספר התקנות נמוך, מספר כניסות נמוך, בדיקת היחס בין הנתונים האורגניים לנתונים הממומנים ועוד.

אהבתם את המאמר? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף בפייסבוק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף בוואטסאפ
שיתוף ב linkedin
שיתוף בלינקדאין
שיתוף ב email
שיתוף באימייל

מאמרים קשורים

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *